19.8.07

מרכז מידע להונאות מפרסמים

גוגל הקימה מרכז מידע מקוון המתמקד בהונאת קליקים. בגוגל רואים בהונאות המפרסמים איום על הכנסתה העיקרית של החברה – מודעות פרסום המתוגמלות עבור הקלקה (PPC). מרכז המידע נפתח במטרה לספק למפרסם מקום בו ניתן למצוא את האינפורמציה שיש לגוגל בנוגע להונאות קליקים ומקום בו יכול המפרסם לדווח על חשד להונאות.
בצורת פרסום של תגמול עבור לחיצה (PPC) המפרסמים משלמים עבור כל לחיצה על קישורי המודעות שלהם אשר מופיעות בשטחי הפרסום.

קיימים שני סוגים של הונאות קליקים:
הונאות מתחרים: מטרתם היא להגדיל את הוצאות הפרסום של החברה המתחרה ולהפוך את הפרסום ללא כדאי ועל-ידי כך לעצור את הפרסום המתחרה – מתבצעת ע"י יוזמת לחיצות של המתחרים.
הונאת שותפים: מפרסמים (בעלי שטחי הפרסום/אתרי אינטרנט) הם שותפי גוגל לפרסום ומשתמשים במערכת של גוגל אדסנס מרווחים עבור כל לחיצה על פרסום שמופיע בשטחי הפרסום שלהם – יוזמים לחיצות על הפרסום בכדי להגדיל את רווחיהם מהפרסום בדרכים שקריות.

גוגל, שנתבעה בעבר על ידי מפרסמים שנפלו קורבן להונאת קליקים, העמידה את הנושא בסדר עדיפות גבוה ובמטרה למגר את התופעה החלה לחקור ולפתח דרכים לאיתור ומניעת הונאות קליקים, כמו כן, גוגל הצהירה כי תדווח לציבור על היקפי הונאות קליקים ברשת הפרסום אדסנס וכן את פעולותיה של גוגל לגבי הונאות הקליקים ברשת שלה ועל היקפי התופעה ברשת הפרסום שלה - adwords. בעקבות המחקר שערכה גוגל הגיעו בגוגל למסקנה שפחות מ-10% מהלחיצות על מודעות גוגל אדסנס אכן שקריות ואינן תקיפות. מרכז המידע הוא כלי נוסף בסדרת כלים שקשורים בהונאת קליקים שגוגל פיתחה עבור מפרסמים ומשתמשים ואינו קשור ל"מרכזי המידע של גוגל".

 
זכויות המידע והתוכן באתר זה שמורות לחדשות קידום אתרים © 2006-2010