12.8.07

גוגל מפסיקה מכירה והשכרת סרטי וידאו

גוגל סוגרת את השירות המקוון למכירה והשכרת סרטי וידאו בגלל זמינות רבה של קטעי וידאו חינם באינטרנט וסדרות המפצות ברשת, כמו גם האתרים הרבים שקמו להפצת סרטי וידאו כחיקוי לרעיון של-YouTube.

חברת גוגל הכריזה ביום ו' כי תסגר את השירות המקוון למכירה והשכרת סרטי וידאו, זאת לאחר כ-19 חודשים בהם בחן גוגל את הנושא. גוגל הגיע להחלטה לאור זמינות רבה של קטעי הוידאו המופצים ברשת חינם, סדרות טלויזיוניות המעלות ומשודרות באינטרנט ללא כל תמורה, ואתרי החיקוי הרבים ל-YouTube, אתר לשיתוף סרטי וידאו שרכשה גוגל.

ההחלטה תואמת את כוונותיה של גוגל למקד את רווחיה במודל העסקי המבוסס על פרסומות, במטרה להפיק ולנצל את המירב מפופולריות של הורדה וצפיה בוידאו המקוון בקרב הקהל הרחב.
אתר YouTube, שרכשה גוגל לפני כשנה עבור מיליארד ושבע מאות ושישים מליון דולר, צפוי להיות הכלי של גוגל בהתמקדות בפרסום בווידאו. בגוגל מתכוונים להוציא מערכת לפרסום אפקטיבי למודעות הווידאו עד סוף השנה.

עיקר הכנסותיה של גוגל מגיע מפרסום כבר היום, רוב הפרסומות הן מודעות טקסט/מילים שמופיעות באתרי שותפים לצד תכנים או בתוצאות חיפוש ברשת במנוע החיפוש גוגל.

אתר הווידאו של גוגל, המשמש כפלטפורה לשיתוף סרטי וידאו (כאתר YouTube) יפעל כרגיל, אך לא יהיו בו סרטים בתשלום מה-15 באוגוסט 2007. גוגל הציעה למכירה באתר מגוון גדול של סרטי ווידאו, תוכניות ספורט, מוזיקה וחדשות מינואר 2006. חלק ניכר של קטעי הווידאו הוצע למכירה עבור דולרים אחדים ועד ל-20 דולר. לקהל הצרכנים ניתנה אפשרות לשכור את הסרט - צפיה במשך יום בלבד תמורת תשלום מופחת או לרכוש את הסרט ולשלם יותר. קטעי הוידאו שמוצאים באתר ניתנו לצפיה רק בנגן הוידאו שבאתר גוגל וידאו.
לקוחות האתר שרכשו קטעי וידאו יפוצו על כך בהמצאות שירות התשלומים של גוגל.

 
זכויות המידע והתוכן באתר זה שמורות לחדשות קידום אתרים © 2006-2010