סוזן ווצ'יסקי, סגנית נשיא גוגל לתחום ניהול מוצר לפרסום, הודיעה היום במסיבת עיתונאים שנערכה במשרדי החברה בקליפורניה, שגוגל תצליב חיפושי משתמש במטרה להביא למשתמש פרסום ממקוד ורלוונטי יותר, בו בעת גוגל לא תיצור פרופיל משתמש לטווח ארוך.
עד כה הציגה גוגל מודעות פרסום על סמך החיפוש האחרון אותו ביצע המשתמש מעתה גוגל מתחכמת את מנוע החיפוש, שיקשר בין מספר חיפושים רצופים ויציג מודעות רלוונטיות יותר, הכוללות מידע ממספר חיפושים אחרונים יחד. בגוגל מבטיחים שמנוע החיפוש לא ינתח נתונים על חיפושי משתמש למשך זמן רב.

לדברי ווצ'יסקי, בנוסף לבעיית פרטיות המשתמש, החיפוש שמבצע המשתמש ברגע נתון הוא המידע הרלוונטי ביותר עבור המשתמש הספציפי. אין אפשרות לאפיין משתמש או לצפות את כוונותו העתידית על פי חיפושים אותם ביצע בתקופה האחרונה.