31.7.07

חיפוש ממוקד למשתמש בגוגל


סוזן ווצ'יסקי, סגנית נשיא גוגל לתחום ניהול מוצר לפרסום, הודיעה היום במסיבת עיתונאים שנערכה במשרדי החברה בקליפורניה, שגוגל תצליב חיפושי משתמש במטרה להביא למשתמש פרסום ממקוד ורלוונטי יותר, בו בעת גוגל לא תיצור פרופיל משתמש לטווח ארוך.

עד כה הציגה גוגל מודעות פרסום על סמך החיפוש האחרון אותו ביצע המשתמש מעתה גוגל מתחכמת את מנוע החיפוש, שיקשר בין מספר חיפושים רצופים ויציג מודעות רלוונטיות יותר, הכוללות מידע ממספר חיפושים אחרונים יחד. בגוגל מבטיחים שמנוע החיפוש לא ינתח נתונים על חיפושי משתמש למשך זמן רב.

מנוע החיפוש אוגר את נתוני החיפוש שביצע המשתמש במספר חודשים ותאורטית יש לאתר יכולת לנתח את כלל החיפושים ולבנות פרופיל משתמש על תחומי העניין שלו ולגרום ליותר רלוונטיות בהצגת הפרסומות למשתמש. שיטת שיווק זו כבר הווכיחה את עצמה באינטרנט (גוגל צפויה להרוויח כ-16 מיליארד דולר השנה ממודעות adsense) אך בעייתית מבחינת הפגיעה בפרטיות המשתמש.

לדברי ווצ'יסקי, בנוסף לבעיית פרטיות המשתמש, החיפוש שמבצע המשתמש ברגע נתון הוא המידע הרלוונטי ביותר עבור המשתמש הספציפי. אין אפשרות לאפיין משתמש או לצפות את כוונותו העתידית על פי חיפושים אותם ביצע בתקופה האחרונה.


 
זכויות המידע והתוכן באתר זה שמורות לחדשות קידום אתרים © 2006-2010